Jetje

Wij keren de omgang met data om

De kern van onze oplossingen is dat persoonsgegevens van de persoon zijn en moeten blijven, en dat men volledige zeggenschap over hun gegevens houdt. Dit doen we door gegevens niet te versturen, maar door anderen toegang te geven tot het deel dat ze nodig hebben.

Klassieke situatie

In de klassieke situatie worden mensen gevraagd hun gegevens via mail te versturen of te uploaden in een systeem van de dienstverlener. Hierbij komen de gegevens in het beheer van de organisatie en wordt het van die organisatie - ze kunnen er bijna alles mee doen wat ze willen. Als er iets niet goed is moet je een nieuwe versie sturen, het wordt op allerlei plekken opgeslagen, en voor je het weet hebben allerlei bedrijven allerlei verschillende kopieën van je gegevens.

Wij keren dit om

Met de oplossingen van Geef ‘m van keren we dit om. Mensen plaatsen hun gegevens in hun persoonlijke kluis. De gegevens blijven van hunzelf. Vanuit deze persoonlijke kluis kunnen ze anderen desgewenst toegang geven tot (het benodigde deel van) hun gegevens. Dit is voor de dienstverlener enkel een inzage mogelijkheid om de persoon te helpen. Met de Geef ‘m van oplossing worden er geen gegevens meer verstuurd.

Hypotheekaanvraag voorbeeld

Stel je voor dat je bezig bent met een hypotheekaanvraag. Er moeten tientallen documenten worden uitgewisseld met de hypotheekverstrekker, en vaak zijn er nog wijzigingen nodig aan de uitgewisselde documenten. Als dit via de mail verloopt wordt dit een chaos. Misschien is het ook wel fijn om een onafhankelijk adviseur inzage te geven in dit hele proces.

Met onze oplossing zet je je gegevens in je persoonlijke kluis en geef je je hypotheekverlener toegang tot wat zij nodig hebben. Foute versies vervang je met de laatste versie. En als je een adviseur toegang wil geven, kan dat ook.